23.07.2010

AYVALIK GEZİMİZ - 1

BU GÜN AYVALIK'DAN İSTANBUL'A DÖNDÜK..

İstanbul'un hasretine birkaç gün zor dayandım..

17 Temmuz-23 Temmuz 2010 tarihlerinde ailemle Ayvalık'a gittik..

Sıcak yaz günlerinde araba yolculuğu çok zor aslında..

Gidiş ve dönüşte sabah erken yola çıktık.

Akşam 19:30'da birkaç moladan sonra eve geldik.

Arabanın kliması ,termostan yol boyunca içtiğimiz buzlu sular bile pek etkili olmadı..

17 Temmuz'da sabah erkenden İstanbul'dan yola çıktık..Topçular araba vapuruna binerken bir saate yakın sıra bekledik.Cumartesi gününün ve yaz tatilinin kalabalığı biraraya gelince böyle oldu..Vapurda ön tarafta açıkta 3 kişilik yer kapıp oturduk ama sonradan gelenler bizi öyle bir sıkıştırdılar ki (neredeyse kucağımıza oturacaklar..) biz pes ettik,içeriye girdik..Yola çıkarken aldığımız poğaçalarla çayımızı içtik..

Yollar çok kalabalık idi..Trafik  neredeyse şehiriçi gibi idi..Yol yapım çalışmaları,bozulan/kaza  yapan arabalar..Bu arada leyleği yuvasında gördük..(aslında 1-2 tanesini de havada gördük!)

Özdilek'de yarım saat mola verdik..Sadece birkaç küçük havlu aldık..Alışverişi dönüşe bıraktık..

Susurluk'da YALI'da çiğbörek ve ayran molası verdik..Biz masada otururken arabamızı da yıkadılar. Çiğböreklerin tadını unutmuşum..Çok güzeldi..Kıymalı,büyük ve yağsız..
(bilgi  için;
Yalı Süt Mamulleri-Bursa Yolu Üzeri,2.KM-Susurluk-Balıkesir.Tel.8651635-
bir porsiyonda 3 adet çiğ börek 4,5 TL ve Ayran 1,5 TL-kredi kartı geçiyor.)

Karnımızı doyurduktan sonra bahçesinde birkaç fotoğraf çektim.

Akşama doğru Ayvalık'a vardık..Ablamların yeni evini ilk defa gördük..Bir yıldan beri göremediğim ablama ve enişteme kavuştuk..Şahane bir akşam yemeği sofrası bizi bekliyordu.Daha ilk andan itibaren şımartılmaya başladık..

Yemekten sonra ablamların eşime doğumgünü hediyesi olarak aldıkları hediye çok güzeldi..
18 Temmuz'a yarım saat kala hediyeyi verdiler..''Rakı-Balık-Ayvalık ''yazılı T-Shirt..
Çok beğendik..

Tabii benim ne kadar kıskanç olduğumu unutmuşlar..Allahtan ben bilmeden hazırlıklı gelmişim..Hemen odaya koşup,bluzumu değiştirdim..İstavrit-İstanbul..

Bize iki ayrı oda hazırlamışlar..
Bilgisayar,klima,deniz manzarasına karşı ikramlar,güleryüz,geç saate kadar açık büfe kahvaltı...
Ultra Herşey Dahil misafirlik..

Pazar günü 18 Temmuz,eşimin doğum günü..

Sabah 11:30'a kadar uyumuşuz..Mutfağın büyük balkonuna eniştem -denize karşı-şahane bir kahvaltı hazırlamış..
Kendi yaptığı üzümlü kek,taze sıkılmış portakal suyu,kahvaltılıklar,tavşankanı çay..
Sürekli buzlu limonata (uludağ limonata!!) ve soğuk su ikramı..
(bence bu sıcaklarda en büyük ikram.)

Akşamüzeri eşim,kızım ve ben (ablamlar sıcakta sokağa çıkamıyor.) Cunda Adası'na gittik.

Adanın girişinde yol üzerinde Antikacıda durduk..Tam benim sevdiğim antik küpler,şişeler,damacanalar,dantel örtüler,yazmalar,eski bardak ve çanaklar vardı..
Ben izin isteyip birkaç fotoğraf çektim..

Kocaman antik küpleri ve 2-3 tane damacana beğendim..Belki günün birinde yazlık evimiz olursa,bahçesine koymak isterim..Ankara'da yaşayan en yakın arkadaşımın eşi antik küp koleksiyonu yapıyor.(yazlık evinin bahçesine ve işyerinin bir katına antik küplerini koymuş.Hepsi çok güzel ve özel..)

(Bilgi için;
''Ayvalık Antik Bazaar''-Fuat Karşın-0532.2518546-
Cunda Köprüsü Girişi-Cunda-Ayvalık)

Sonra Cunda'nın en güzel manzarasına sahip ''SEVİM VE NECDET KENT KİTAPLIĞI''nı gezdik.Eski bir değirmen ve kitaplık KOÇ MÜZESİ'ne bağlı..Daha önce, 2008'de Ayvalık'a gittiğimizde gezmiştim kitaplığı..Kent çiftinin bağışladığı kitapların hepsi çok değerli..İçeride ve bahçesinde bol bol fotoğraf çektik..

Eski ''Hayat Mecmuası''nın ilk sayılarına baktık..

Değirmeninin içerisini gezdirmiyorlar.Görevlilere bir saat dil döktüm de gezebildik.

Ama üst katında Rahmi Koç'un ofisini gezdirmediler.Çok kızdım.

Sonra Cafe'sinde Ayvalık manzarasına karşı oturup birşeyler içtik..(eşimin doğum günü kutlamaları çerçevesinde!!)