28.06.2010

DOKTOR OLMAK..

Bu gün,28 Haziran 2010..

Oğlumuz İstanbul Üniversitesi - İstanbul (Çapa ) Tıp Fakültesi'nden mezun oldu..

Mezuniyet Töreni yapıldı..


O ŞİMDİ  DOKTOR..

TIP DOKTORU..

Gecesi ile,gündüzü ile,haftanın yedi günü çalışarak,birçok şeyden fedakarlık ederek tam 6 yıl  çok emek verdi..

Mezuniyet Töreni,yeni açılan İstanbul Kongre Vadisinin 5 Salonundan, 3500 kişilik en büyük Salonu olan Harbiye Salonu'nda yapıldı.

2009-2010 Öğretim yılı sonunda mezun olarak TIP DOKTORU ünvanını almaya hak kazanan 360 öğrenci temsili diplomalarını aldılar.

İlk 10'a giren doktorlara ödülleri,plaketleri verildi.

Dönem birincisi DR.Bahar Hn.ödülünü aldıktan sonra güzel bir konuşma yaptı.Kendisine emek veren ailesine,hocalarına teşekkür ettikten sonra,İstanbul Tıp Fakültesi'nin sorunlarından,öğrencilerin kaygılarından,yapmak zaorunda oldukları ''Mecburi Hizmet''in zorluklarından,olanaksızlıklarından vb. bahsetti..

Mecburi Hizmet sırasında yeni mezun doktorların sadece giydikleri beyaz önlükle göreve gittiklerinden,devletin olanaklarının ve yardımlarının çok yetersiz olduğundan bahsetti.

Aynı sorunlardan  Fakülte Dekanı ve Rektörü de yaptıkları konuşmalarda bahsettiler..

Oğlumuz en başarılı ilk 30 kişi arasında mezun oldu..

Temsili diplomasını,plaketini,okulun mezuniyet flamasını ve Fatih Belediye Başkanı'nın hediye ettiği  üzerinde  ismi   yazılı dolma kalemini aldı.

Mezun olan öğrenci sayısı fazla olduğu için tören dört saat sürdü..

Başta ödül alan doktorlar olmak üzere,tüm doktorlara isimleri okunarak 5-10 kişilik gruplar halinde temsili diplomaları ve plaketleri verildi..

Maalesef,bu kadar mutlu bir mezuniyet töreni ben dahil,benim gibi birçok Atatürk sevdalısını mutlu etmedi.

Önce çok kalabalık bir grupla,adeta sürüklenerek,itiş kakış salona girdik..Yetişkin insanların yer kapma ve yakınlarına yer ayırma telaşı..

Yerimize oturduktan sonra,üzülerek farkettim ki,salondaki bayanların %70'inden çoğu tesettürlü (bir kısmı kara çarşaflı) idi..

TC'nin en eski ve köklü Tıp Fakültesine ve oradan mezun olan Cumhuriyetimizin Tıp Doktorlarına yakışmayacak bir görüntü idi..

Başımı nereye çevirsem,bir grup tesettürlü bayan !!!

İşin en üzücü yanı;

Sahnede diplomalarını almak için bekleyen bayan doktorların çoğunun tesettürleri ile cüppelerini giymesi..

Daha da üzücü olanı;

Koskoca İstanbul Tıp Fakültesi Dekan'ının,Rektör'ünün,diğer öğretim görevlileri ve yöneticilerinin bu görüntüye izin vermesi..

Bütün doktorlar hep bir ağızdan HİPOKRAT YEMİNİ ettiler..

''Hastalarımızda din,dil,ırk,cinsiyet ayırmayacağız'' dediler..

Ama,maalesef işin içine tesettür olayı girince öyle olmuyor..

Törenin başında İstiklal Marşı okundu,saygı duruşunda bulunduk..

Sonuna doğru 10.Yıl Marşı okundu..

Okulun Tiyatro Bölümü'nden bazı doktorlar sahneledikleri oyunlarla doktorların ve tıp öğrencilerinin (özellikle 6.sınıfta okuyan intern'lerin sorunlarına ,mecburi hizmet şartlarına gönderme yaptılar..Anlayana tabii !!!

MFÖ,her yıl olduğu gibi (Çapa Tıp Fakültesi'nin mezuniyet törenlerinde artık gelenekselleşen) konserleriyle renk kattılar..Aslında sadece üç şarkıyı birlikte söylediler..

Törende biz izleyiciler pek fotoğraf çekemedik..Sahne çok uzaktı..

Sahnenin önündeki ilk birkaç sıra protokol için ayrılmıştı..

Okulu anlaştığı fotoğrafçıdan törenin CD'sini ve fotoğraflarını temin edeceğiz..

Çıkışta ailece birkaç fotoğraf çektik..

Başta Doktor oğlumuz olmak üzere,yeni mezun olan tüm genç doktorlarımıza tebriklerimi sunuyorum..

Başarılarının devamını diliyorum..

19 Eylül 2010'da yapılacak TUS-TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ GİRİŞ SINAVI'nda ve tüm meslek hayatlarında başarılar diliyorum..

Kendilerinin de söylediği gibi,mecburi hizmeti gönüllü ve severek yaptıkları bir hizmet olarak görmelerini diliyorum.

Devletimizin sağlık,hastalık sorunları ile ilgili daha yararlı,gerçekçi,yenilikçi,kazandırıcı,iyileştirici çözümler üretmesini diliyorum..

112 Acil Hizmetinin çok daha hızlı ve gelişmiş ülkelerdeki gibi olmasını diliyorum..

Hiçbir hastanın parasını ödeyemediği hastanede rehin kalmamasını diliyorum.

Doktor hatası,ihmal vb.yüzünden hiçbir hastanın hayatını kaybetmemesini,sakat kalmamasını diliyorum..

Engellilere şimdikinden çok daha fazla tedavi ve iş olanağı sağlanmasını diliyorum.

Beden sağlığının yanında,herkesin  en başta ruh sağlığının yerinde olmasını diliyorum..

Devleti sosyal güvenlik kurumu'nun daha fazla olanak sağlamasını diliyorum..

Herkesin  maddi durumuna  göre Sağlık /kaza/hayat sigortası yaptırabileceği olanakların olmasını diliyorum..

Doktorların ettikleri HİPOKRAT YEMİNİN'ni unutmamasını ve her zaman uygulamasını diliyorum..

Daha sağlıklı ve mutlu bir dünya diliyorum..

İnsanlarının yüzlerinini güldüğü;sağlıklı , mutlu ve başarılı bir toplum diliyorum..

Cumhuriyet'imizin ve Atatürk'ün değerlerine,ilkelerine,inkılaplarına bağlı laik bir TÜRKİYE CUMHURİYETİ diliyorum..

selma er.




http://www.istanbul.edu.tr/itf/

Hiç yorum yok: