26.09.2008

Meslek kurslarında öncülük Kadıköy’de

Kadıköy Belediyesi, İş-Kur ve Kadıköy, Bostancı halk eğitim merkezleri işbirliği ile açılan Meslek Edindirme Merkezleri, ücretsiz hizmet vererek birçok alanda eleman yetişmesine olanak sağlıyor.
İnönü, Küçükbakkalköy, İçerenköy ve Yenisahra mahallelerinde son teknoloji ile donatılan 4 meslek edindirme merkezi, eğitimini tamamlayarak bir mesleğe sahip olma hakkı edinememiş, sosyo-ekonomik düzeyi düşük Kadıköylülere ücretsiz olarak hizmet veriyor. Meslek edindirme merkezlerinde verilen kurslardan yararlanmak isteyenlerin kendisine en yakın merkeze başvurmaları yeterli.
Ayrıca Kadıköy Belediyesi 10 ayrı mahallede hizmet veren Aile Danışma Merkezleri ile de öncelikle ekonomik düzeyi düşük kadınlara ücretsiz eğitim hizmeti veriyor. Bu eğitimlerin başında da okuma-yazma kursları geliyor. Halk eğitim merkezleri ile 1994 yılından bu yana işbirliği yaparak Aile Danışma Merkezleri’nde okuma-yazmadan meslek edindirmeye kadar birçok alanda eğitimler düzenleyen Kadıköy Belediyesi, kadınların işgücüne katılmasına da yardımcı oluyor.

Kadıköy Belediyesi yeni bir projeye imza atıyor...
Kadıköy Belediyesi’nin bünyesinde gerçekleştirilen engellilere yönelik istihdam hedefli eğitim projelerinden bir yenisi daha hayata geçirilmeye hazırlanıyor. Kadıköy Belediyesi’nin; Türkiye İş Kurumu Kadıköy Şube Müdürlüğü, Türkiye Sakatlar Konfederasyonu ve Anadolu Sağırlar Derneği ortaklığında yürüteceği işitme engellilere yönelik “Bilgisayar Destekli Grafik Tasarımı Meslek Eğitimi Projesinin” açılışı ise 22 Eylül 2008 Pazartesi günü gerçekleştirilecek. Açılış saat 14:00’de Kadıköy Belediyesi Engelli Danışma ve Dayanışma Merkezi’nde yapılacak. İşitme engellilere yönelik olarak hazırlanan “Grafik Tasarımı Meslek Eğitim Projesinde” 20 işitme engelli katılımcıya haftanın beş günü eğitim verilmesi hedefleniyor. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanmış eğitim programı 6 ay sürecek ve bu süre içerisinde toplam 500 saatlik Grafik Tasarımı eğitimi uygulanacak.

Eğitimi başarıyla tamamlayan katılımcılara İş-Kur onaylı sertifika verilecek olup engellilerin ilgili iş alanlarında istihdamları hedefleniyor.

Kadıköy Halk Eğitim 115 dalda kurs açıyor...

Halk eğitim merkezleri içerisinde özel bir yere sahip olan Kadıköy Halk Eğitim Merkezi bu yıl 115 dalda kurs açıyor. Bu kursları arasında tiyatro dahi bulunuyor. Tuncay Özinel, Rasim Öztekin, Peker Açıkalın, Sermiyan Midyat, Özgü Namal, Şennur Kaya, Erol Köker gibi ünlü isimleri de yetiştiren Kadıköy Halk Eğitim Merkezi birçok kişiyi de meslek sahibi yapıyor. İstenilen her dalda kurs açabileceklerini söyleyen Kadıköy Halk Eğitim Merkezi Müdürü Serpil Güleçyüz şunları söylüyor; “Gelen talep doğrultusunda farklı kurslar da açabiliyoruz. Kadıköy’de mesleksiz hiç kimse kalmayıncaya kadar çalışmalarımız sürecek. Kadıköy’ün her yerinden gelen talebe göre kurs açabiliyoruz. Kadıköylülerin bu anlamda ihtiyaçlarına cevap vermeye çalışıyoruz. Kurslarımıza ilgi yoğun oluyor. Yetişkin eğitimi çok önemli. Merkezimizde deneyimli ve alanlarında uzman olmuş bir kadro görev yapıyor”Kadıköy Halk Eğitimi Merkezi’nin düzenlediği kurslar şöyle: Türk Sanat Müziği, Türk Halk Müziği, Türk Halk Müziği çocuk korosu, Ud, Gitar, Kanun, Bağlama, Piyano, Yan Flüt, Keman, Ney, Tiyatro, Yaratıcı Drama, Diksiyon, Sahne Makyajı, Resim, Rölyef, Fotoğraf, Heykel, Seramik, Halk Oyunlarının, Eğitici Anne, Anne Çocuk Eğitimi, Benim Ailem, Bakım Odaları, Okuma-yazma, Çocuk Bakıcılığı, Hasta ve Yaşlı Bakımı, Bakıcı Annelik, Kuaförlük (Saç bakım ve yapımı, manikür, pedikür, sahne makyajı), Cilt Bakımı ve Epilasyon, Yüz ve Vücut Masajı, Masörlük, Kurban Kesme, Avcılık, Hazır Giyim, Konfeksiyon Makine, Ev Mefruşat, Giyim Kalıp Hazırlama, Triko, Giyim, Makine El Nakışı, Konfeksiyon, Kat Hizmetleri, Servis Elemanı, Satış Elemanı, Muhasebe, Daktilo, Sigortacılık, Kalorifer Ateşleyiciliği, Motor Bakımı, Süs Bitkileri, Elektrikçilik, Emlak Komisyonculuğu, Aerobik-fitness, Moda Tasarımı-Stilistlik, Bilgisayar ve İnternet Kullanıcılığı, 45 Yaş Üstü Bilgisayar ve İnternet Eğitimi, Bilgisayar Okur Yazarlığı, Bilgisayarlı Muhasebe, Bilgisayar Bakım-Onarım, Bilgisayar İşletmenliği, Web Tasarımı, PHP ile Web programcılığı, ASP ile Web Programcılığı, Autocad Çizim, ACad, Java, Solid Works, PhotoShop, Corel Draw, Resim, İğne Oyası, Hediyelik Eşya, Takı Tasarımı, Antep İşi, El Nakışı, Kırkyama (Patchwork), Seramik, Ahşap Boyama, Cam Boyama, Kumaş Boyama, Ev Tekstili ve Kılıf Dikimi, Ev Tekstili ve Örgü Dikimi, Giysi Süsleme, Kumaş Desenleme, Şiş Örgücülüğü, Batik, Tezhip, Rölyef, Folklorik Bebek Yapımı, Tel Kırma, Ev Aksesuvarları, Kurdele Nakışı, Halı-Kilim Desenleme, Ev Tekstili ve Örgü Dikimi, Giysi Süsleme, Kumaş Desenleme, Şiş Örgücülüğü, Batik, Tezhip, Rölyef, Folklorik Bebek Yapımı, Tel Kırma, Ev Aksesuvarları, Kurdele Nakışı, Halı–Kilim Desenleme, İngilizce, Fransızca, Almanca, İspanyolca, İtalyanca, Osmanlıca, Rusça, Arap Dili Edebiyatı ve Yabancı uyruklulara Türkçe.Tel: 0216 336 12 00

Bostancı Halk Eğitim Merkezi 2 şubede kurs açıyor...
Bostancı Halk Eğitim Merkezi bu yıl Şenesenevler ve merkez olmak üzere iki şubede toplam 89 dalda kurs düzenliyor.Derslerin bayramdan sonra başlayacağını söyleyen Bostancı Halk Eğitim Merkezi Müdürü Lokman Yılmaz halk eğitimlerin bir amacının da mesleki ve teknik alanda bireyler yetiştirmek olduğunu belirterek şunları söyledi: “Aile ve ülke ekonomisine katkıda bulunan, çağdaş gelişmeler ışığında kendisini yenileyebilen Atatürk İlke ve Inkılapları doğrultusunda cumhuriyetin temel niteliklerine sahip çıkacak bireyler yetiştirmeyi sağlayarak, her yaşta, herkese kurs açarak her zaman eğitim vermek amacımız. Sosyal ve kültürel kurslarımızın yasıra bir mesleğe yönelik kurslar düzenleyerek ihtiyaca cevap vermeye çalışıyoruz. Bu kursları düzenlerken Kadıköy’ün demografik yapısını da göz önünde bulunduruyoruz”Bstancı Halk Eğitim Merkezi’nde 2008-2009 eğitim öğretim sezonunda şu kurslar düzenleniyor; İngilizce, Bilgisayar, Bilgisayarlı Muhasebe, El Nakışı, Mefruşat, Ahşap Boyama, El Sanatları, Resim, Okuma-Yazma, Rusça, Autocad, Photoshop, Mücevherat ve Kuyumculuk, Gitar, Keman, Tiyatro, Kemençe, Tezhip-Diksiyon, Çince, Japonca, Fransızca, Almanca, Kırkyama, Kurdela Nakışı, Modelistlik, Stilistlik, Giyim, Bahçecilik ve Saksıcılık, Takı Tasarımı, Masa Tenisi, Basketbol, Güreş, Judo, Jimnastik, Telkari, Gümüş İşlemeciliği, Aeorobik, Klasik Dans, Aile İçi Eğitim, Halkla İlişkiler, Badminton, Oda Görevlisi Yetiştirme, Türk Sanat Müziği, Türk Halk Müziği, Ud, Girişimcilik, Tıp Sekreterliği, Kent Yaşamına Uyum, Tüketici Eğitimi, Emlak Komisyonculuğu, Kantin ve Açık Alan İşletmeciliği, Vatandaşlık Eğitimi, Türk Halk Oyunları, Satış Elemanı Yetiştirme, Fotoğrafçılık, Cilt Bakımı, Kuaförlük, Manikür-Pedikür, Cam ve Seramik Boyama, Ahşap Doğramacılığı, Çocuk Bakıcılığı, Antep İşi Yapımı, Avcı Eğitimi, Ebru, Görgü Kuralları, Hasır Takı Örücülüğü, Hızlı Okuma, Mantar Yetiştiriciliği, Maraş İşi Yapımı, Rize Bezi Dokuma, Bağlama, Telkari, Web Tasarımı, Yönetici Eğitimi, Yüzme, Makrame, Kesme Çiçek, Kink-box, Minyatür Yapımı ve Denizde Temel İlkyardım.Tel: 0216 361 24 16

İş-Kur’un meslek edindirme kursları büyüyor...

Türkiye İş Kurumu Kadıköy Şube Müdürü Tuncay Özdemir, Kadıköy’de üç yıldır görevini sürdürüyor. İş-Kur’un işsizliğe karşı yaptığı projeleri hayata geçirmeye devam ettiğini belirten Özdemir, İş-Kur’un meslek edindirme kurslarını açmayı sürdüreceğini söylüyor. İş-Kur’un amacının vasıfsız, eğitimi olmayan, engelli ve işsizlik sigorta ödeneği alan işsizlere meslek geliştirme imkanı vermek olduğunu ifade eden Özdemir, kurumlarının işsiz insanları istihdam edilmelerini sağlamaya çalıştıklarının da altını çiziyor. Özdemir, İş-Kur’un meslek edindirmek için açtığı meslek edindirme kurslarıyla ilgili de şu açıklamalarda bulunuyor: “İş-Kur- Carrefour ortaklığıyla Eylül ayında açtığımız 10 kişilik kasiyerlik kursu sürüyor. İlkokul, ortaokul ve lise mezunlarını aldığımız bu kurs 23 gün sürecek. Bu kurstan mezun olanlar iş garantili olduğu için hemen istihdam edilme şansları olacak. Bunun dışında Yenisahra Sosyal Hizmetler ortaklıyla açtığımız kuaförlük kursu devam ediyor. Sağırlar Derneği, Kadıköy Belediyesi işbirliğiyle sadece işitme engellilere verilen grafik ve tasarım kursumuz var. Yine zihinsel engelliler için Umut Işığı Derneği ile yürütülen bulaşıkçılık ve temizlik kursumuz var. Doğa Eğitim Grupları’yla da engelliler için kasiyerlik kursumuz da eğitimlerine devam ediyor. Ayrıca Parakende Eğitim Merkezi ortaklığıyla açtığımız kasiyerlik ve müşteri temsilcisi kursunda iş bulmak isteyenlere mesleki eğitim veriyoruz” İş-Kur olarak onaylanan 165 tane daha meslek edindirme kursu açacaklarına dikkat çeken Özdemir, bu açılacak kurslardan birinin mahkumlar için olacağını söyledi.Sonuç sevindiriciKadıköy Halk Eğitim Merkezi ile birlikte Dumlupınar, Eğitim ve Şaşkınbakkal Aile Danışma Merkezleri’ndeki kurslarımızı başlatıyoruz. Yenisahra, İçerenköy, Küçükbakkalköy ve İnönü meslek eğitim birimlerimizde de geçen yıl açılan kurslarımızı devam ettiriyoruz. Ayrıca AÇEV ile işbirliği yaparak bütün birimlerimizde okuma-yazma kurslarımızı başlattık. Yaptığımız çalışmalar bölge halkını memnun ediyor. 14 yıldır meslek eğitim programlarımıza katılan, girişimcilik dersleri alan pek çok gencimiz çalışma hayatına entegre oldu.

İnci Beşpınar(Kad. Be. Bşk. Yar.)

http://www.gazetekadikoy.com/home.asp?id=2&yazi_id=2307

*alıntı

Hiç yorum yok: