7.08.2011

AFRİKA'DAKİ AÇ İNSANLARA YARDIM EDELİM..


Bölge halkının oldukça zor günler geçirdiğini belirten Somali Sağlık Bakanı Dr. Abdülaziz Nur ,
bu durumun ancak diğer devletlerden özellikle Müslüman ülkelerden gelecek yardımlar sonucu düzeleceğini ifade etti. Bölgede şimdiye kadar böyle bir kuraklık olmadığını belirten Sağlık Bakanlığı yetkilileri, 3 yıldan beri kuraklık yaşandığını bunun sonucunda da çok sayıda vatandaşın açlık ve salgın hastalıklardan dolayı öldüğünü ifade etti.

Bakanlık yetkilileri konuşmasını şöyle sürdürdü: “Bölgedeki halka acil olarak gıda ve ilaç yardımı yapılmalı. Bunun yanında profesyonel doktor ve hemşireye ihtiyaç var. Eğer diğer ülkelerden yardımlar gelirse buradaki sorunlar çözülebilir. Bizde yardım yapmak isteyen devlet ve vatandaşlara bütün kolaylıkları sağlamaya çalışıyoruz.”




Son üç ayda Somali'de 29.000 çocuk açlıktan öldü..


Onlar, bir yudum sudan ve bir lokma yemekten başka birşey düşünemiyorlar..
Analar,babalar buldukları yemeği çocuklarına yedirmeye çalışmaktan kendileri aç kalıyorlar.
Dayanma güçleri daha nereye kadar.

Onlara tüm Dünya'dan ,BM'den yardım geldiği gibi Türkiye'den de destek veriliyor.


Türk Hükümeti ;

Diyanet İşleri,
Türk Kızılayı,
Sosyal Yardım Kuruluşları,
Yardımsever vatandaşlarımız
aracılığı ile  yardım topluyor.

Banka, internet, telefon, PTT ve Türk Kızılay Şubeleri aracılığı ile para ,gıda, malzeme ve giyim yardımı yapabiliriz.

http://www.kizilay.org.tr/

Bu mübarek günlerde,bu sıcaklarda Afrika'daki aç insanlara yardım için elimizden geleni yapalım.

Ramazanda verceğimiz fitrelerimiz  için en doğru adreslerden birisi AFRİKA'da yardıma muhtaç insanlar.

http://www.diyanet.gov.tr/turkish/dy/Default.aspx

AFRİKA’DAKİ KARDEŞLERİMİZİN SİZLERE İHTİYACI VAR.“Her Evden Bir Fitre, Bir İftar Afrika’ya”

http://www.diyanet.gov.tr/turkish/dy/Diyanet-Isleri-Baskanligi-Duyuru-11784.aspx

Zaten bir deri,bir kemik kalmış cocuklar ölmesin artık..

Onlara sahip çıkalım.

Tüm olanaklarımız ve dualarımızla onların yanında olalım.

Herkese hayırlı ramazanlar,birlik ve beraberlik içinde sağlıklı günler dilerim.

selma er.

1 yorum:

didem dedi ki...

Ne kadar uzucu. Insallah gereken yardim toplanir. Dualarimiz o cocuklara.