23.11.2010

BAŞÖĞRETMEN ATATÜRK



ATATÜRK DİYOR Kİ;

''Dünyanın her tarafında öğretmenler, insan topluluğunun en fedakar ve muhterem unsurlarıdır.

Bir millet irfan ordusuna malik olmadıkça, savaş meydanlarında ne kadar parlar zaferler elde ederse etsin, o zaferlerin yaşayacak neticeleri vermesi, ancak irfan ordusuyla kaimdir. Muallimler! Yeni nesli, Cumhuriyetin fedakar muallim ve mürebbilerini sizler yetiştireceksiniz. Ve yeni nesil sizin eseriniz olacaktır.

Eğitimdir ki bir milleti ya hür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır; ya da milleti esaret ve sefalete terk eder.

Milletleri kurtaranlar yalnız ve ancak öğretmenlerdir. Öğretmenden, eğiticiden mahrum bur millet, henüz bir millet adını alma yeteneğini kazanamamıştır.


Öğretmenler! Cumhuriyet sizden, fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür nesiller ister.

Bir millet eğitim ordusuna sahip olmadıkça, savaş meydanlarında ne kadar parlak zaferler elde ederse etsin, o zaferlerin kalıcı sonuçlar vermesi ancak eğitim ordusuyla mümkündür.

Öğretmenler; Cumhuriyetin fedakar öğretmen ve eğitimcileri, yeni nesli sizler yetiştireceksiniz. Ve yeni nesil sizin eseriniz olacaktır. Eserin kıymeti, sizin beceriniz ve fedakarlığınızın derecesiyle orantılı olacaktır. Cumhuriyet; fikren, ilmen, fennen, bedenen kuvvetli ve yüksek karakterli koruyucular ister. Yeni nesli, bu özellik ve kabiliyette yetiştirmek sizin elinizdedir... Sizin başarınız Cumhuriyetin başarısı olacaktır. ''

http://www.basogretmenataturk.com/

http://www.basogretmenataturk.com/ataturk_ve_ogretmenler.htm

http://www.meb.gov.tr/

24 Kasım 2010 Öğretmenler Günü'nde,

Başta,

Başöğretmen MUSTAFA KEMAL ATATÜRK olmak üzere,tüm öğretmenlerimize sevgi,saygı,minnet duygularımı ifade etmek istiyorum..

Beni bugünlere getiren değerli İlkokul öğretmenlerim ;

Sn.Sevgin Gören'e (Zihnipaşa İlkokulu'nda 1-2-3.sınıfta öğretmenim oldu.Kendisine ulaşamadım uzun süredir,yaşayıp yaşamadığını bilmiyorum),

Sn.Fevziye Cezar (Nurettin Teksan İlkokulu'nda 4 ve 5.sınıfta öğretmenim oldu.Maalesef kendisini birkaç yıl önce kaybettik.Mekanı cennet olsun.)

Orta Okulu ve Liseyi okuduğum KADIKÖY KIZ LİSESİ'ndeki değerli Öğretmenlerimin bugün maalesef bir çoğu rahmetli oldu.Müdürümüz Alaaddin Kısakürek,Müdür Yardımcılarımız Emine Erbuğ,Naci Özata,Öğretmenlerimiz Nurdoğan Cabi ve birçoğu şimdi aramızda yok..

Değerli Öğretmenimiz Sn.Canan Canbek ile özellikle KKL'nin Salep Günü'nde okulda görüşüyoruz hala.Kendisine sağlıklı,mutlu,uzun bir yaşam diliyorum.

Üniversitede de birçoğu Profesör,hatta Ord.Prof.olan değerli öğretmenlerimiz bugünlere gelmemizde çok önemli değerler kazandırdı bizlere..

Eşimin anne ve babası da emekli öğretmen.

Teyzelerim de emekli öğretmen idi.

DEĞERLİ ÖĞRETMENLER,


24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜ'nüz kutlu olsun.

Türkiye'nin her yerinde  eğitim ve öğretimin ;

*Dünya'nın her konuda ileri seviyedeki okulların seviyesinde,modern,yenilikçi,ilerici,laik,eşit şartlarda olmasını dilerim.

*Öğretmenlerin sosyal ve ekonomik durumlarının bugünden çok daha iyi şartlarda olması en büyük isteğim.

*Özellikle Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da tüm öğrencilerin en azından 8 yıllık zorunlu ilköğretim eğitimini almalarını istiyorum.

*Yarının anneleri olacak kız çocuklarının mutlaka okutulmalarını,okula gönderilmeyip küçük yaşta evlendirilmemelerini, tarlalarda zorla çalıştırılmamalarını istiyorum.

*Okulların ve iş olanaklarının Türkiye'nin her yerinde eşit şartlarda olmasını istiyorum.

Çok mu şey istiyorum???

selma er.

1 yorum:

didem dedi ki...

Bu onemli gunu unutmayip bizlere de hatirlattigin icin tesekkurler.
Ne guzel, her bir ogretmenini isimleri ile anmissin.
Butun degerli ogretmenlerin bu ozel gununu kutlarim.